:)

Följ mig på Pinterest och Tumblr!
Min Tumblr
Min Pinterest
 
 
 
 

Lite saker som kanske kan vara intressant?

Hur gammal är du? 

17.

 

När vaknade du idag? 

Typ kvart över fem kanske...

 

Vad åt du till frukost? 

En leverpastejmacka med gurka och varm choklad.

 

Nämn tre saker man kanske inte vet om just dig: 

Jag vill bo i Asien.

Jag biter på naglarna ibland men kan sluta om jag verkligen vill få långa naglar, vilket jag just nu inte bryr mig om hehe.

Om jag får slut på mascara, eyeliner etc. kan jag få panik och MÅSTE köpa nytt på en gång. 


Vad gällande ditt utseende är du mest och minst nöjd över?

Jag gillar min längd (mina ben) men jag skulle gärna vilja ha längre hår just nu. Om det nu räknas? 

 

Vad har du gjort idag? 

Legat i soffan och käkat chips med dipp och klockan är före elva. Slaffs.

 

Vilken film såg du senast? 

Jag satte på The Fault In Our Stars för andra gången för ett par dagar sen, men kollade inte hela. Var för trött. 

 

Är du besatt av någonting? 

Mobilen, hårgrejer och ansiktsrengöring, hudkrämer.

 

Beskriv en perfekt dag: 

Vakna upp pigg innan nio. Äta frukost på sängen (jordgubbs/grönt te med frukt och havre/banankakor med en smootie) jogga och ta en dusch, gå till frissan, gå ut på stan med en vän, prata om allt, köpa lite grejer och sedan bjuda in fler vänner på kvällen för en hemmakväll med tjejsnack,film och glass!

 

Beskriv platsen du befinner dig på just nu: 

I vardagsrumssoffan med ett varmt täcke över mig och Simpsons går på TV:n. Mat och muggar all over the place.

 

Vad lyssnar du på just nu? 

TV:n?

 

Hur går du helst klädd? 

Beror på var jag ska, men på stan går jag helst i ett par jeans i någon ljus fin färg, kavaj och en snygg topp med smycken och lätta skor att gå i. Något casual som ändå ser sofistikerat ut.

 

Är du morgon eller kvällsmänniska?

Kvällsmänniska, jag var morgonmänniska förr..

 

Vilket var ditt bästa ämne i skolan? 

Kinesiska just nu tror jag.

 

Vad köpte du senast? 

Har inte det på minnet tyvärr, men känns som något man kan äta.

 

Vad har du i dina fickor? 
Just nu: nada. Om jag är ute: mobil, nycklar och hörlurar.. småpengar.

 

Vilken är din favoritaffär? 

Gillar Gina Tricot och Kicks här i lilla Skövde. Annars tycker jag om en massa amerikanska märken som inte finns här, men älskar Sephora!

 

Vilka smeknamn har du haft? 

Råttan, Pärsson, Annissen, Anniss, tösa, Anna och långa farbrorn..?

 

Vilka är dina största svagheter? 

Man kanske inte kan tro det, men jag är sjukt känslig. Jag tar åt mig och jag säger saker jag inte borde säga ibland. Något jag mycket väl MÅSTE jobba på.

 

Sjuklig

 
Är sjuk för tillfället. Därför lägger jag upp en outfit jag hade för cirka två veckor sedan... tror jag.
 
 
 
 

♥ Ansel Elgort ♥

 
 
 

Update

Har inte bloggat på ett tag pga. livet inte hänger med. Lite stökigt och jobbigt just nu, men jag orkar inte bry mig om det. Jag fortsätter leva som man ska: LYCKLIGT!
 
Kom hem för ett tag sedan. Har varit på kalas hos min morbror och moster. Vi tittade på Hundraåringen (höhöhöhh) åt kinamat och prinsesstårta. Gotti! Nu har jag bara så himla tråkigt. Jag bara lyssnar på samma låt om och om igen och pratar inte för tillfället med en enda individ. Suck...
 
Ska snart tvätta av sminket och lägga mig till sängs iaf. Imorgon MÅSTE jag plugga på inlämningar. Usch. Tills dess, natti! PUSS
 
Blir en filterfull selfie
 

I ruv dis

 
 

Dream Hair

 

Mig med/utan smink + filter

Såhär ser man då ut utan smink och utan filter, medans på högersida har jag hela paketet + filter. Visst kan man göra stor skillnad? Själv är jag inte rädd för att gå utan smink, jag tänker mest på hur jag ser ut i håret. Det är bara så roligt att hålla på med smink eftersom det är ett sådant stort intresse för mig! Det är riktigt häftigt hur man t. ex. kan dölja ett helt aknefyllt ansikte (som jag själv har) och få det att se helt flawless ut! 
Man får bara inte glömma att älska sig själv. Alla är vackra precis som de är utan smink, men det är något de flesta tjejer/killar glömmer bort. Smink ska ju egentligen bara appliceras måttligt. Om du är en person som älskar smink men inte kan gå ut utan att minst ha concealer, mascara och fixade ögonbryn; pröva att vara utan sminket ett tag. Man måste lära sig är att vänja sig och sånt kan ta tid, men om du tar steget att bara gå och handla mat en dag utan smink så är det stora pluspoäng! Tänk också hur bra din hy kommer må?! 

Gladis

Hej allihopa!
Jag har inte bloggat på ett tag eftersom jag har haft det ganska jobbigt och det är fortfarande inte frid och fröjd. Jag tycker dock inte detta ska påverka bloggen eftersom min blogg inte handlar om att skriva inlägg där jag uttrycker mig negativt och skriver "gråt-inlägg" och bara deppar. Nej, denna blogg ska vara GLAD! :)
 
Om vi tar det åt sidan, jag har precis ätit kvällsmat med familjen och nu ska man bara ligga och mysa i sängen. Jag och mamma var på Esplanaden idag och vi köpte massa godis till mig vilket jag käkade något av innan maten hehe..
 
 
 
 

Min lilla hårboll

Någon vill inte att jag ska åka iväg... Eller så gillar bara katter att lägga sig i ihopträngda miljöer. Kommer sakna min lilla gris!

packning

Behöver packa det sista idag. Ikväll tar jag tåget till Göteborg och sen ska man sitta på en buss i ett tvåsiffrigt antal timmar.. nåja, hellre åker jag buss än flyg. Avskyr att flyga så buss funkar utmärkt.

Ska bara vara borta ca 4 dagar så jag måste inte ha med mig hela garderoben. Är lite nervös nu bara, men jag har lätt att prata med folk så jag tror detta kommer gå riktigt bra!




R.I.P Robin Williams

 
Barndomshjälten som fick oss alla att skratta. Utan dig vore inte min barndom lika fantasifull.
-Robin Williams i Jumanji och Hook-

plum girl




Det kryper i skinnet asså..

Jag har sagt tidigare att min absoluta favoritlåt just nu är Chandelier av Sia! Har hört så många covers, båda bra och dåliga.. Men denna klår ALLA! Jag älskar verkligen Madilyn Bailey eftersom hon kör sitt eget race. Hon behöver inte låta som artisten som skrev låten hon sjunger. Hon låter som hon själv och gör inga jobbiga autotunes.  Älskar hennes röst något otroligt och jag vill att ni alla ska lyssna på hennes cover av Chandelier. Helt fantastisk är hon, får rysningar helt enkelt!!
 

Sushi, shopping och fika

Har precis kommit hem från stan. Mötte upp Emely, sedan gick vi till en sushibar och åt oss mätta. Därefter lite shopping och fika, tjejprat osv. Jag köpte lite smink från Kicks egna märke, Clinique och bareMinerals samt torrschampo från Batiste. Vi hade inte träffats på flera veckor, så det var verkligen dags!
 
Tycker jag sushi är gott? JAAA! Det är himla gott när man doppar allt i sojasås. Förstår inte folk som inte ens kan pröva att äta sushi, det är ju sjukt gott och det skadar ju aldrig att prova.
 
 
 
Läppstift//bareMinerals
Palett//Kicks
Pressed Powder//Clinique
Torrschampo//Batiste
 
 
 

Min profilbild

RSS 2.0